Studier

Yes, det var nästan så jag tänkte låta bloggen få vara ifred nu. Men sen så fick jag ändå lusten att skriva ett par rader, så det är väl lika bra att passa på. Massa pluggande nu. Har två hemtentor som ska göras, och det tar sin lilla tid måste jag erkänna. Men delar av dem här tentorna är riktigt intressanta också och det är verkligen härligt att få gå på intressanta föreläsningar och få läsa intressanta böcker. Nu är ju tyvärr inte alla föreläsningar så bra och vissa böcker är rent av värdelösa, men ska man fokusera på det negativa så orkar man aldrig med.
Jävlar va positiv man kan låta då...
Men vad gör man? Alternativet är betydligt sämre så jag håller mig nog till min relativt positiva anda ett tag till.
Annars är det inte mycket som händer. Man har varken tid eller pengar till att ge sig ut på några större äventyr. Nu är jag inte heller den typen av människa som suktar efter stora äventyr, så jag kan inte direkt påstå att jag lider något större av det. Dem små vardagliga äventyren uppskattar jag desto mer och just nu får man helt enkelt finna glädje i dem små sakerna i livet. Saker som när Brynäs vinner eller när man får spela lite musik med gubbsen.
Eller varför inte en filmkväll med sin kära flickvän?
Sådana saker ska inte underskattas.
Håller i detta nu på och skriver om Freud och den strukturella modellen (eller ja... i detta nu skriver jag ju faktiskt på min blogg...) och hur han ansåg att människans personlighet formas. Helt grön är man inte på Freud, men man har nog inte till fullo förstått hur briljant galen han var. Och även om mycket av hans teorier är förlegade och/eller motbevisade så kan man inte komma ifrån det faktum att han faktiskt satt sin prägel på psykologin och hade dessutom idéer som än idag anses vettiga. Så nu ska jag inte spy galla över Freud, men han var en produkt av sin tid och sin egen bakgrund. Men vem är inte det?
Annars är det som sagt fullfart och det är dags att jag smiter tillbaka till mina böcker.
Men med lite tur så kommer jag skriva en rad eller två här snart igen.
....
...
..
.

Kommentarer
Postat av: Elin

Yo yo yo!



Antligen ett inlagg! Som jag har vantat. Du far inte sluta skriva har, det ar alltid kul att lasa om dina knasiga tankar.



Lycka till med studierna. Det ar kul att fa veta vad du lar dig for nagot!



Massa massa kramar

2010-10-23 @ 14:11:31
URL: http://endoelin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0