Lite om allt.

Det har varit lite trögt på blogg fronten senaste tiden.
Jag ber om ursäkt.
Jag har faktiskt haft viljan till att blogga, men inte hittat något vettigt att blogga om.
Men nu tar jag mig i kragen och skriver om ingenting bara för att hålla liv i min relativt nyrenoverade blogg.
Så vad passar bäst att börja med?
Skolan? Ja, det kan väl vara en bra idé. Inte mycket nytt dock. Precis gjort klart kursen "Social omsorg", vilket i stort sett bara var en mängd lagar och lite utfyllnadstext. Jag borde inte ha gillat den här kursen, men sista två veckorna så uppskatta jag faktiskt delar av den. Även om det var mycket repetition, så fanns det några guldkorn.
Jag fick för första gången se ett praktiskt exempel på hur SoL (Socialtjänstlagen) kan tillämpas och det var faktiskt intressant och jag fick en gnista av motivation i den tomma bensindunk som mina studier just nu är. 
Så det finns lite hopp där också. Ska nu börja läsa kursen "Omvårdnad" och har inte riktigt skapat mig en bild av den ännu. 
Har dessutom vissa funderingar på att läsa högskola till hösten, om man nu blir antagen, men jag har inte riktigt bestämt mig ännu. Vore dock väldigt roligt att få fortsätta studera nu, även om jag befinner mig i lite av en motivations svacka. 
Så kanske högskola... om allt vill sig väl. 
Vilket program det blir är inte heller helt klart, men funderar på att söka socialpedagog och psykologi. Sen får vi se om jag hittar något annat spännande. 
Det var allt om skolan. 

Musik brukar ju vara en evig källa till lycka och inspiration. Jag har faktiskt inte lyssnat något större på musik senaste tiden. Lite deprimerande att tänka på det då jag vanligtvis brukar fylla varje tyst stund med ljuva toner från stereon. Men när det blir musik så blir det Thåström, Sage Francis, Red Chord eller Damien Rice. Det är en härlig blandning av musik för alla humör, precis som jag vill ha det. 

Jag har tyvärr inga dumma teorier att dela med mig av idag, det får sparas till någon annan gång. Det är på tok för mycket vardag just nu för att jag ska orka med djupa och... ytliga tankar om livet. 
Jag tror nog ni överlever utan min oändliga visdom ett par dagar till. 
Djupa och ytliga tankar om livet är bara en sömnlös natt ifrån min blogg och er mina lärljungar. 

Filmtips brukar ju inte vara min starka sida... men jag ska ge er ett par bra tips på filmer och serier som är värda att se iaf. 
Serier: 
The Pacific (för alla er som älskade Band of brothers) 
House M.D. (för alla er som älskar cyniska doktorer) 
.... Ja det var nog allt.... 
Filmer: 
Lotta på bråkmakargatan (för alla er som har en toksöt brorson som tvingar er att se denna underbara (?!) film 1000x om)

That's it!
Nu lämnar jag er med några visa ord från min kommande hitsingel.
"Kattman utan ansikte, var hans klor för vassa?"
....
...
..
.


Kommentarer
Postat av: Le Buff

Lotta pa brakmakargatan ar ju inte en av mina favoriter... alls. Av ngn underlig anledning blir jag lite krako av tanken pa den dar javla lilla lottan och hennes snoriga tryne som gara gnaller och springer igenom STAKET HELA TIDEN!!!



Jag... ja... Damien Rice ar go...

2010-03-17 @ 18:09:52
URL: http://chasedinadream.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0