Människor och alkohol

Klockan har slagit någorlunda sent denna fredag och här sitter man och funderar för sig själv.

Inte för att man har allt för mycket att fundera på i nuläget, men bara för att man får försöka ta sig en funderare då och då för att se över att tankeverksamheten fortfarande fungerar någorlunda. Risken finns att en sommar av mentalistid har satt sina spår i mitt redan sargade hjärnkontor. Men vem bryr sig om det nu?

 

Utanför fönstret hör man hur alkoholen kraftigt påverkat människors förmåga att kontrollera ljudnivån på sina röster. Det är ganska fascinerande egentligen. Men framför allt så är det ganska irriterande. Kanske inte så irriterande som den skönsång som tre kraftigt påverkade damer bjuder på, men nästan. Då det verkligen blir jobbigt är när dessa två kombineras. Det är kvällar som dessa då jag bestämmer mig för att blogga lite istället för att försöka sova.

Det är mitt sätt att inte gå "Falling down" tokig på dessa helgfirande sömnmarodörer.

 

Jag har också insett att fyllebråk är något väldigt spännande. Jag syftar inte på fysiskt våld nu utan på gräl och hätska konversationer.

(Nu sluddar någon utanför fönstret "Nu vill jag inte gå på den där festen, för saken är den att polisen har kommit till den och vi kanske inte måste vill gå dit och.... " Resten av meningen försvinner tillsammans med det ekande ljudet av en överförfriskad flickas klackar. Jag tror inte jag missade något viktigt ändå.)

Åter till fyllebråk/gräl/etc, och det jag finner så spännande med dessa är följande:

Aldrig någonsin så verkar parterna bråka om samma sak. Dem är i regel mycket upprörda på varandra, men det är som om båda parter ägnar sig åt envägskommunikation och totalt vägrar lyssna på vad motparten säger eller ens försöka förstå vad dem grälar om. Det är otroligt spännande att lyssna på. Men lite besvärligt när det sker utanför sovrumsfönstret.

"Man kan inte få allt här i världen", påstår dem som påstår sig visa, men vad fan vet dem.

 

Fylleslaget fortsätter...

 

Står några macho killar utanför fönstret nu och diskuterar huruvida det är en bra eller dålig idé att genom våld förklara för en annan kille att man inte får prata med en viss ung fröken som kilar stadigt med en av gossarna. Det lät mer "Ska nita den bögen som kladda på min brud". Något av en paradox kan tyckas...

"Bögen" måste ju åtminstone vara bisexuell för att ha någon som helst anledning till att "kladda" på "bruden". Men det kanske är jag som är överanalytisk.

 

Jag tror det är dags att avrunda detta korta och meningslösa inlägg, men för att få någon form av struktur på det här så ska jag ändå komma till en kort slutsats innan jag stämplar ut för dagen.

Människor kan vara intressanta, roliga, intelligenta, underbara och mycket spännande varelser.

Men när dom är fulla är dem fan inte kloka.

(Och nu kissar dom utanför mitt fönster...)

....

...

..

.

 


Kommentarer
Postat av: Chris

Vilken slutsats. Jag haller helt med dig. Ju fullare, ju o-klokare. Men det gar inte att forneka att alkohol pavarkat folk kan vara bade underhallande och en ren pina :P

2010-08-10 @ 19:03:57
URL: http://chasedinadream.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0