Juleljus och pepparkakor

Ja nu börjar det närma sig. Andra advent är just onekligen en bra bit på vägen. Jag har alltid älskat julen. Inga högtider kommer i närheten. Men vi får ju ALDRIG glömma vad det är vi firar.
Det är snart 2009 år sedan tomten kom till världen.
Visst är det vackert? Denna skäggiga, härligt runda, mysiga och givmilda man har endast ett syfte med sitt liv. Att ge oss våra julklappar. Men vi får inte glömma bort tomtemors roll i denna brilljanta plan. Hennes stöd och förståelse för tomtens tvåtusen år gamla tradition, hans passion och livsuppgift.
I alla dessa tider så har vi tagit den bastanta herre för givet. Men jag säger STOP! I år ska jag ge något tillbaka.
Jag ska påminna er alla om julens verkliga mening.
Tomten.
Så det är det jag gör nu...
Glöm inte tomten i år.
Ge något tillbaka.
Bjud på middag och kanske ett glas julöl.
Visa han att vi bryr oss och uppskattar hans uppoffring.
Han dog för oss på korset....
Jag är lite osäker på detaljerna kring det där men jag har hört det gång på gång så det måste ju stämma.

Glad andra advent.
Snart firar vi födseln av kapitalismens gud, tomten!

Jag älskar faktiskt julen, och skiter fullständigt i den religiösa innebörden.
Länge leve julen.

....
...
..
.

Kommentarer
Postat av: Chris

Tomten ska fa en stor javla jesus-kram av mig :D

2009-12-07 @ 01:33:47
URL: http://chasedinadream.blogspot.com
Postat av: Madde

Mycket kärlek på detta inlägg

2009-12-07 @ 22:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0